søndag 3. mars 2013

Sunn (jente)idrett


Det er söndag, ukens siste dag og hviledag for HMT-fighters. Personlig har jeg tenkt til å spinne litt rolig på sykkelen i dag. Jeg er så tung og stiv i beina i dag etter gårsdagens to harde ökter, så det vil väre selvmord innenfor den kommende ukens treninger å la beina stivne enda mer.

Restutisjon betyr ikke nödvendigvis at man skal holde seg unna all aktivitet, men at man skal la kroppen hente seg inn på best mulig måte. Noen ganger vil det si mer sövn, andre ganger en rolig joggetur eller rett og slett en dag med höyere energiinntak enn vanlig. Riktig ernäring og god nattesövn er de to punktene jeg ser på som viktigst når jeg tenker på restutisjon.

For mer lesestoff om temaet restutisjon og ernäring, samt matoppskrifter og andre smarte tips, anbefaler jeg dere å titte innom sunnjenteidrett.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar