tirsdag 26. mars 2013

Nydelig dag

Dagen i dag har vært helt fantastisk. Det er første gang på lenge at jeg sluppet ned de anspente skuldrene mine og nytt følelsen av å bare være til. Ingen bekymringer, ingen stress - ingen selvplaging i form av negative og destruerende tanker. Ja, jeg kan også være hard mot meg selv.
Utsikt over Halmstad by. Dette er "hjem". Det føles litt uvirkelig. 

Ettermiddagen brukte jeg på en nesten to timers powerwalk gjennom lille Halmstad og opp på "berget". Solskinn, fulekvitter og trær. Trær er bra, jeg tror at vi alle behøver litt "skog" i blandt. Prøv selv om du er usikker.
                 
Føltes godt å kunne gå i trappene for en gangs skyld, ellers bruker vi i Halmstad Muay Thai å løpe intervaller til melkesyren og blodsmaken tar oss.

Apropo intervaller, så fikk jeg et behov for å løpe 19km/t på 45/15-intervallene mine etter en litt halvkjekk kommentar her på bloggen. Sug på den du! Takk for at du motiverte meg for å øke tempoet! ;)

Personlig skal jeg suge litt på brokkolikvisten på bildet under. Kanskje den varer lengre da. God natt! 
Torsk med provencalsk örtblanding, to riskaker, brokkoli og økologisk peanuttsmør (uten salt og sukker). 

4 kommentarer:

  1. Uff, håper ikke det er svette-spørsmålet mitt du sikter til når du skriver "halvkjekk kommentar". Det var i alle fall ikke ment sånn! Selv om jeg nå lett kan se at den kan tolkes på den måten...
    Tingen var egentlig den at jeg synes at svetten min har begynt å renne mer (som vann) nå når jeg har tatt av noen kg. Tidligere ble jeg liksom bare klam og rød.

    SvarSlett
    Svar
    1. Herre min hatt, nei! ;) Det var en anonym som syntes intervallene mine var i jogge-tempo og mente at jeg burde holde minst 19 km/t på intervalldragene.

      Kanskje du bare har blitt flinkere til å drikke vann, så kroppen har mer å svette ut. Evt at du tar i mer på treningene? :)

      Slett
    2. Pjoo, godt å høre at det ikke var meg altså! Er så frustrerende med internettkommunikasjon noen ganger - så mange potensielle misforståelser D: Oh well.

      Både økt vanninntak og mer intensiv trening er helt sikkert vesentlige faktorer. Men siden jeg mener å ha hatt en ganske jevn fremgang (har ikke plutselig begynt å gi mer på trening) uten å ha sett noe særlig til piplende svette før akkurat nå, har jeg blitt litt nysgjerrig på om det kan knyttes direkte til lavere fettprosent eller hormonelle endringer. Gutter/menn har det jo for eksempel med å svette ganske rennende uansett om de bare trener litt hardt eller VELDIG hardt.

      Nå babler jeg fælt. God natt ^^

      Slett
    3. Hmm, ja når du sier det. Kanskje det er hormonelt. Jeg skal google det å se om jeg finner noe smart skrevet om det! ;)

      Slett