torsdag 4. april 2013

Kissnødig

Jeg hadde en fantastisk dag i går. En tur til Malmø med stort utbytte og godt selskap. Jeg fikk en smakebit av den kommende helgens seminar med Igor som blir holdt på lørdag og søndag for Halmstad Muay Thai sine fighters, og jeg anbefaler ALLE som har mulighet til å dra på det.
I dag tar jeg det med ro, ligger med beina høyt, løper fram og tilbake på toalettet (vannloading på sitt beste) og fikser litt med småting som må være klart til avreise i morgen. Senere i dag skal jeg en tur på gymmet for de aller siste forberedelsene.

Ellers har jeg fått noen spørsmål av en leser jeg tenkte å besvare i dette innlegget angående planlegging av trening og siste forberedelser før match.

Vanligvis trener jeg to ganger om dagen, men den siste uken før match gjør jeg litt endringer. Jeg kuttet ned til én treningsøkt på tirsdag og onsdag, og på torsdagen har jeg en siste liten økt for å svette litt og la kroppen jobbe på automatikk. Lett skyggeboksing og teknikkarbeid med coach. Ingen anstrengelser, bare la kroppen bevege seg og bygge opp "selvtilliten" på at alt jeg har trent på sitter i kroppen. Da føler jeg meg klar. 

Jeg har alltid en plan for hvordan uken/måneden skal se ut treningsmessig. Alt ettersom hva jeg har som mål med treningsperioden jeg er inne i. Har jeg match, legger jeg opp et treningsprogram med hjelp av treneren min som bygger seg opp mot matchen jeg skal gå. Det finnes alltid rom for endringer på en slik plan, med tanke på dagsform, skader eller andre ting som kan oppstå underveis. Men jeg har alltid et mål for hver trening, og jeg kommer veldig sjeldent på gymmet uten en plan for hva jeg skal gjøre. Da blir jeg bare surrende rundt og tenker mer på hva jeg skal finne på, enn å trene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar