torsdag 11. april 2013

Antioksidanter vs sukker og gjær

Nå er jeg der igjen. Det er uken etter match. Plutselig har jeg lov til å spise hva jeg vil, og jeg har egentlig ikke lyst på noe - men likevel alt? Også føler man litt på trangen til at man MÅ benytte sjansen til å spise litt ekstra når man kan. Det resulterer i at jeg spiser mat jeg egentlig bør holde meg langt unna. Som bakst med gjær og matvarer med tilsatt sukker. Fryktelig dumt. Jeg har hatt hodepine i to dager nå og føler meg tom for energi.

Så fra i dag skal jeg lytte på kroppen og høre på hva den egentlig vil ha, og spise når jeg er sulten. Ikke når jeg kjeder meg, er stresset eller kanskje bare tørst. Enklere sagt enn gjort. Jeg startet ihvertfall dagen bra med en skikkelig frokost. 
Yoghurt naturelle med tørket tranebær, gresskarfrø og vaniljepulver. Et glass nypresset juice og blåbær. 
Visste du at blåbær er svært rike på flavanoider som er et antioksidant? Blåbær er faktisk blandt fem på topp over matvarer med mye antioksidanter. I tillegg sies det at ekstrakter fra blåbær kan forsinke aldringsprossessen og gjøre hjernen klarere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar